1) Co je to brána, skript?
2) Jak si nastavím, aby při odesílání na T-Mobile program použil bránu T-Zones?
3) Kde nastavím jméno a heslo k bráně?
4) Kubík neodesílá, ve statusu je zobrazeno POZASTAVENÝ.
5) Aktualizoval jsem na novou verzi a program se mi hlásí jako neregistrovaný.
6) Jak nastavím, aby se můj telefon objevil příjemci na mobilu a ten mohl snadno odpovědět?
7) Zprávu se nepodařilo odeslat.
8) Program dlouho startuje a zabírá hodně místa v paměti.
9) Program hlásí chybu Stránka vypršela.
10) Uživatel změnil operátora a zanechal si původní číslo.
11) Synchronizace s internetovým adresářem.


1) Co je to brána, skript?

DreamCom odesílá sms zprávy přes internetové stránky (brány), které to umožňují. Takovou branou je například stránka Vodafonu. Seznam všech bran s popisem a možnostmi najdete zde. Jedinou vyjímkou je brána nazvaná GSM - ta neposílá přes internet, ale přes připojený telefon. Skript je textový soubor s instrukcemi pro program, jak na dané stránce zprávu odeslat (jsou uložené ve složce Scripts).

2) Jak si nastavím, aby při odesílání na T-Mobile program použil bránu T-Zones?

Stiskem ALT+A vyvoláte dialog Přiřazení SMS bran operátorům, kliknutím na Změnit přiřazení si nastavení upravujete.

Přiřazení SMS bran mobilním operátorům

3) Kde nastavím jméno a heslo k bráně SMScz?

Stiskem ALT+Y v kubiku (ALT+G ve verzi DreamCom SE) zobrazíte dialog Nastavení SMS bran, vyberete příslušnou bránu a zadáte jméno a heslo.

Nastavení SMS bran

4) Kubík neodesílá, ve statusu je zobrazeno POZASTAVENÝ.

Stiskněte kombinaci Ctrl+Shift+Q nebo se přepněte na frontu a odmáčkněte první ikonu.

Pozastavení odesílání

5) Aktualizoval jsem na novou verzi a program se mi hlásí jako neregistrovaný.

Pokud jste si zakoupil licenci před více jak rokem, je možné, že se již nová verze nevešla do ročního upgradu zdarma. Jak jste byli informování při obdržení registračního souboru a na objednávkovém formuláři, verzi kterou jste si zakoupili máte registrovanou doživotně, ale na nové verze se registrační soubor vztahuje jeden rok od zakoupení. Upgrade na novou verzi, stojí poloviční cenu plné verze tedy 150 Kč, respektive 100 Kč (verze SE) a stačí si ji objednat. (ve formuláři zvolte upgrade)

6) Jak nastavím, aby se můj telefon objevil příjemci na mobilu a ten mohl snadno odpovědět?

Tuto funkci podporují jen některé brány, v současnosti brána Vodafone, SMScz a SMSMidlet a brána firmy BetaMax.

  • V nastavení si nastavte vaše telefonní číslo v mezinárodním tvaru - ALT+N

Nastavení programu

  • před odesláním zapněte identifikace (ALT+I, zamáčknout ikonu hlavy). Pokud chcete mít identifikaci trvale nastavenou, zaškrtněte uzamknout přepínače.

Nastavení identifikace

  • U brány SMScz je nutné ještě provést aktivaci vašeho čísla, to provedete odesláním speciální SMS. Číslo a text této zprávy se vám objeví automaticky po odeslání SMSky v programu, v případě, že číslo není aktivní. Případně to zjistíte po přihlášení na www.sms.cz, kliknutím na tlačítko upravit odesílatele.

7) Zprávu se nepodařilo odeslat.

  • nejdříve ověřte, zda máte poslední verzi programu a skriptů, stiskem ALT+U (menu Program/Aktualizace programu)
  • podívejte se o jakou přesně chybu se jedná. To vidíte ve spodní části okna v protokolu. Pokud je tam napsáno neznámá chyba, kliknete pravým myšítkem a dejte podívat se na chybu.

Informace o chybě

  • Zkuste odeslat zprávu pomocí vašeho prohlížeče Internet Explorer, zda není problém u dané brány, nebo v nastavení. (zaškrtnutý offline mod - v menu Soubor, nepovolené cookies - 3. záložka zabezpečení v možnostech Internetu)
  • Pokud vám předchozí 3 kroky nepomohly, podívejte se do www diskuse, zda se tento problém již neřeší, nebo pošlete email na podpora@dreamcom.cz s co nejvíce podrobnostmi. (o jakou chybu se jedná, u jaké brány, od kdy se problém začal vyskytovat...) nejlépe pošlete i screenshot (otisk obrazovky). Ten vyrobíte tak, že stisknete klávesu PrtScr (nejčastěji bývá vpravo nahoře vedle funkčních kláves) a CTRL+V obrázek vložíte

8) Program dlouho startuje a zabírá hodně místa v paměti.

To bývá často způsobenou velkou historií, proveďte její archivaci.

  • přepněte se na historii F4
  • vyberte zprávy, které chcete do archivu přesunout (CTRL+A)
  • proveďte přesun (CTRL+B)

9) Program hlásí chybu Stránka vypršela.

Jděte do nastavení vašeho prohlížeče Internet Explorer (nastavení Internetu), na první záložce obecné klikněte na nastavení a v dalším dialogu vyberte, aby zjišťoval novou verzi stránky při každé návštěvě.

Nastavení Internet Exploreru

Problémy také mohou způsobovat zablokované cookies. Klikněte na třetí záložku Osobní údaje (Privacy) a dejte zabezpečení na Medium, nebo ručně přidejte ty servery přes které odesíláte SMS.

10) Uživatel změnil operátora a zanechal si původní číslo.

V této situaci nelze z předvolby telefonního čísla správně určit operátora a proto může docházet k problémům při odesílání zprávy. Proto klikněte na upravit kontakt pravým myšítkem a na první záložce vyberte správného operátora.

Přiřazení mobilního operátora

11) Synchronizace s internetovým adresářem

Tato funkce je dostupná jen pro registrované uživatele programu Kubik. Používáte program na více počítačích? Například doma a v práci. Chcete mít stejný adresář dostupný ať používáte program kdekoliv? Pak je tato funkce pro vás. Nejdříve se zaregistrujte na serveru mobilem.cz , poté vyplňte zvolené jméno a heslo v programu (ALT+Y) a pak již stačí spustit synchronizaci na záložce Adresář (CTRL+S)

Synchronizace adresáře

Než kliknete na tlačítko synchronizovat ujistěte se, kde máte aktuální (nejčerstvější) data.

Získali jsme nového partnera - smsbrána.cz odesílání včetně doručenky.

Nová verze 5.96, informace

Nová verze SE 1.3, informace

Nyní můžete odesílat sms přímo z Excelu.

Odesílejte SMS z vašich webových stránek!